Gyakori kérdések

A VENDÉGEM szoftverek használatához elegendő egy Google Chrome, Microsoft Edge, vagy Mozilla Firefox böngészővel rendelkező laptop, vagy asztali számítógép. A VENDÉGEM mobilapplikációk pedig a legtöbb IOS, vagy Android alapú okostelefonra, és táblagépre is díjmentesen letölthetők. A szoftverek kezelése egyszerű és könnyen elsajátítható, a felhasználókat e-tananyagok, számos segédlet és a használatot bemutató videók is segítik. További információ az info.vendegem.hu oldalon elérhető.

Ha a vendéglátó üzlet zárva tart, akkor az NTAK-ban jelölni kell az időszakos zárvatartást. A VENDÉGEM Vendéglátás szoftverben napi zárást ugyan úgy kell küldeni a zárva tartott napokról, akár egyszerre, utólag is megtehető. A zárvatartás adatait beküldés után nem lehet módosítani.

Új felhasználó felvételekor vagy menedzser, vagy értékesítő szerepkör választható. A szerepkör határozza meg, hogy egy adott felhasználó milyen funkciókat használhat és milyen változtatásokat hajthat végre a felületen. A menedzser minden funkciót elér és minden beállítást módosíthat. Az értékesítő csak az értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó funkciókat éri el és azokat tudja használni.

A VENDÉGEM Vendéglátás szoftver egy vendéglátó üzleten belül, stabil internetelérés mellett egyszerre akár több különböző eszközről (akár több asztali gép, mobiltelefon, tablet) is használható.

A szoftver az alapvető folyamatok elvégzését segíti, ezért nem minden – a piacon megtalálható más szoftverben – funkció érhető el benne, ezért nem lesz lehetőség excelből adatok betöltésére.

Igen, lehet két eszközről egyszerre ugyanazt az asztalt kezelni, vagyis bármelyik munkatárs adhat hozzá rendelést egy asztalhoz.

A szoftver az alapvető folyamatok elvégzését segíti, ezért nem minden – a piacon megtalálható más szoftverben – funkció érhető el benne, így az asztalok között az egyes tételek mozgatása sem.

Több különböző étel csoportosított értékesítése esetén, az Étel NTAK főkategórián belül alkategóriának az ételcsomagot kell kiválasztani. Az egyes termékek bekategorizálásához részletes útmutató a kategorizálási segédletben található.

A szoftver az alapvető folyamatok elvégzését segíti, ezért nem minden – a piacon megtalálható más szoftverben – funkció érhető el benne. Az egyes asztalnál fogyasztó vendégek száma nem kötelezően beküldendő adat az NTAK-ba, ezért a VENDÉGEM Vendéglátás szoftverben sem kell rögzíteni.

A VENDÉGEM Vendéglátás szoftver egy vendéglátó üzletben több online pénztárgéppel is használható, amennyiben mindegyik online pénztárgép ugyanahhoz a szolgáltatóhoz van rendelve és ugyanaz a vendéglátó üzlet használja. Asztali működés esetén (azonnali értékesítés üzemmódban) ügyelni kell arra, hogy ugyanazt az asztalt egyszerre csak az egyik pénztárgépen/terminálon kezeljék. Ez csak abban az esetben működik, ha az asztalkezelés bekapcsolása után, annyi asztalt állítanak be, ahány pénztárgép a VENDÉGEM Vendéglátás szoftverhez van kapcsolva, majd következetesen minden pénztárgépen/terminálon az ahhoz az asztalhoz tartozó rendeléseket ütik be.

Az eltérő fizetési móddal rendezett számla esetében nem lehet különböző áfacsoportot kiválasztani, hiszen a fizetési mód nem befolyásolja az áfa számítását.

Az előleget úgy kell rögzíteni a szoftverbe, ahogyan a szokásos üzletmenetben az online pénztárgépben kezeli az adott vendéglátó üzlet.

Az NTAK felé a termék értékesítésekor kell adatot küldeni, ebben az esetben akkor, amikor a vendég fogyaszt, fizetési módnak pedig a voucher/egyéb/átutalás módok közül lehet választani, attól függően, hogyan fizetett a vendég.

A szoftver az alapvető folyamatok elvégzését segíti, ezért nem minden – a piacon megtalálható más szoftverben – funkció érhető el benne. Ezért egy szoftverhez egy blokknyomtatót lehet csatlakoztatni. Fontos, hogy csak az NTAK igazolással rendelkező blokknyomtatókkal működnek megfelelően a VENDÉGEM Vendéglátás és a VENDÉGEM Attrakció szoftverek. A blokknyomtatókról bővebb tájékoztatást, illetve a nyomtatók folyamatosan bővülő listája itt található.