Ez az Adatkezelési Tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) a MAGYAR TURISZTIKAI ÜGYNÖKSÉG ZRT. (továbbiakban: Társaság, Adatkezelő) által működtetett VENDÉGEM vendégnyilvántartó alkalmazás (továbbiakban Alkalmazás) szolgáltatáshoz kapcsolódó felhasználói személyes adatok kezelésével kapcsolatos valamennyi információt tartalmazza abból a célból, hogy Ön (mint Érintett) az Alkalmazás igénybe vételét megelőzően ezekről tájékozódhasson, teljes mértékben tisztában legyen az adatkezelés céljával és feltételeivel, az azzal kapcsolatos kockázatokkal és garanciákkal, valamint az Önt megillető jogokkal.
Az Alkalmazást igénybe vevő szálláshely-szolgáltató a saját üzleti tevékenységeihez kapcsolódó adatkezeléseire vonatkozóan saját hatáskörben köteles eljárni. Ennek részeként a szálláshely-szolgáltató teremti meg annak feltételeit, hogy jogszerűen kerüljön az Alkalmazásban is rögzíthető személyes adatok birtokába, amely adatok tekintetében a szálláshely-szolgáltató az Adatkezelő. Jelen Tájékoztató a szálláshely-szolgáltató saját adatkezeléseit nem tartalmazza.
Önnek az Alkalmazásban attól függően lesznek Érintettként különböző jogai, hogy milyen típusú felhasználóként veszi igénybe a rendszert.
Az Ön felhasználói típusától függően az ehhez a szerepkörhöz kapcsolódó funkciók használatára jogosult az Alkalmazásban.
Amennyiben Ön az Alkalmazásban a szálláshely-szolgáltató törvényes vagy meghatalmazással rendelkező képviselője (Ügykezelő), úgy Ön a szálláshely-szolgáltató nevében eljáró személynek minősül, és az ehhez kapcsolódó funkciók használatára jogosult. Tovább rendelkezik azzal a jogosultsággal, hogy az általa képviselt szervezethez további felhasználók létrehozását kezdeményezze, és az ő személyes adataikat az Alkalmazásban a szálláshely-szolgáltató képviselőjeként jogszerűen átadja.
Amennyiben Ön az Alkalmazáshoz a szálláshely-szolgáltató törvényes vagy meghatalmazással rendelkező képviselője jóváhagyásával, meghívást követően Adminisztrátorként vagy Adatszolgáltatóként csatlakozik, úgy az ehhez a szerepkörhöz kapcsolódó funkciók használatára jogosult.
Mindhárom felhasználótípus esetén Ön, mint a szálláshely-szolgáltató képviselője kijelenti, hogy a szálláshely-szolgáltató kezelésében álló vendégadatokat, megrendelő, foglalási és számlafizető információkat (a továbbiakban: vendégadatok) jogszerűen kezeli, azokat az Alkalmazásban az erre vonatkozó felhatalmazás birtokában rögzíti, és ezzel a vendégadatokat jogszerűen adja át az Alkalmazás adatfeldolgozást végző üzemeltetője számára. Az adatátadás megfelelőségére az Ön által képviselt szervezet nevében nyilatkozatot tesz, annak felelősségét vállalja.
A személyazonosság ellenőrzése belépéskor a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatás használatával vagy az Alkalmazásba saját hitelesítési rendszerével történik, míg a személyhez köthető jogosultságok ellenőrzése törvényes vagy meghatalmazással rendelkező képviselő esetén a Jogosultságkezelő Ügynök (JKÜ) szolgáltatáson keresztül, közhiteles nyilvántartásokból történő lekérdezés útján valósul meg.
Társaságunk az Ön által megadott személyes adatokat az Adatkezelő, illetve az Adatfeldolgozó üzemeltetésében lévő szervereken tárolja.
Jelen adatvédelmi tájékoztató megadásával a Társaságunk eleget kíván tenni AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek. Társaságunk arra törekszik, hogy az Érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtson, továbbá, hogy elősegítse az Érintett jogainak a gyakorlását. A Tájékoztatóban használt fogalmak megfelelnek az Infotv.-ben, valamint a GDPR rendeletben meghatározott fogalmaknak, illetve azok értelmezésének. Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalúan, a módosítást követő hatállyal módosítsa. Erre tekintettel ajánlott rendszeresen látogatni a Tájékoztatót tartalmazó oldalt abból a célból, hogy figyelemmel kísérhesse a változásokat.
AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE: MAGYAR TURISZTIKAI ÜGYNÖKSÉG ZRT.
(cégjegyzékszám: 01-10-041364; székhely: 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23.; adószám:
10356113-4-41; képviseli: dr. Guller Zoltán) a továbbiakban: Társaság, Adatkezelő)
AZ ADATKEZELŐ LEVELEZÉSI CÍME: 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23.
AZ ADATKEZELŐ E-MAIL CÍME: info@mtu.gov.hu
AZ ADATKEZELŐ TELEFONSZÁMA: +36 1 488 8700
AZ ADATKEZELŐ ADATVÉDELMI TISZTVISELŐJÉNEK NEVE: Papp Levente
AZ ADATKEZELŐ ADATVÉDELMI TISZTVISELŐJÉNEK E-MAIL CÍME: privacy@mtu.gov.hu
A Társaság egyes szakmai feladatainak végrehajtása során Adatfeldolgozói minőségben igénybe veszi az alábbi cégek szolgáltatásait:
Az Adatfeldolgozók a megkapott adatokat saját célra nem használják fel, kizárólag az adatok feldolgozását végzik az Adatkezelő számára. Adatkezelő kizárólag azoknak a megjelölt Adatfeldolgozó társaságoknak jogosult az Érintett személyes adatait kiadni, amelyeket az Érintett jelen Tájékoztató alapján megismert és/vagy elfogadott.
Az Adatkezelő a Felhasználó (Érintett) egyes személyes adatait az Érintett Alkalmazáson belüli azonosítása, hozzáférése jogosságának ellenőrzése, a szálláshely-szolgáltató képviseleti jogosultságának ellenőrzése, az Alkalmazásból automata levelek küldése, az Alkalmazás működtetése, valamint kapcsolattartás céljából tartja nyilván. A kapcsolattartás során az alábbi szakmai kérdésekkel kapcsolatban kaphatnak tőlünk értesítéseket az Alkalmazás felhasználói:
Az Alkalmazásban akkor tekintünk személyes adatnak egy információt, ha az közvetlenül személyes adatot tartalmaz vagy tartalmazhat, valamint, ha több információ együttesen tartalmazhat személyes adatot, amelyek által egy természetes személy azonosíthatóvá válhat.
Az Alkalmazás publikus weboldal területei kapcsán az alábbi adatokat kezeljük: A felhasználó böngészőjét futtató eszköz által használt IP cím, amit a weboldal kiszolgálója és annak környezetében működő szerverek kezelnek (pl. tűzfal, naplózó rendszer, biztonsági mentések).
Az Alkalmazásban tárolt felhasználói adatok:
Az adatok egy részét a KAÜ szolgáltatás biztosítja az Alkalmazás számára.
Az Alkalmazás használata során létrehozott, módosított, felhasznált további személyes adatok:
Az Alkalmazást kizárólag a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ-ban (NTAK) lehet igényelni. Ebben az esetben az Alkalmazás Ügykezelő felhasználója számára az NTAK biztosítja az Igazolás megküldése és újraküldése funkciót, amelynek megvalósítása érdekében az NTAK átadja a létrehozandó Ügykezelő felhasználó e-mail címét az Alkalmazás számára.
Felhasználói jogkör véglegesítése kapcsán a Felhasználó egy meghívó e-mailt kap, az ebben szereplő link felhasználásával adhatja meg jelszavát. Az ennek kapcsán kezelt adat:
A szálláshelyek által kezelt adatok közül az alábbiak átvétele történhet meg az adatok felhasználó általi rögzítésével, további adatfeldolgozásra:
1) Lakóegységek esetében:
2) Foglalások esetében:
3) Vendégek esetében:
4) Termékek és szolgáltatások:
5) Zárás beállítása esetében:
6) Személyes adatok törlése funkció esetében:
7) A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. §-a alapján a szálláshelyek az alábbi adatokat kötelesek továbbítani a tárhelyszolgáltató felé:
Az 1-7. adatok közül csak azt kell rögzíteni, amelyeket az okmány (9.) tartalmaz. A 10. és 11. adatok abban az esetben kitöltendő adatok, ahol relevánsak.
A személyes adatokat az első belépéstől kezdődően:
Az adatbiztonsági célok teljesítése érdekében keletkező technikai adatokat (pl. IP cím, e-mail cím) 1 évig őrizzük meg.
A szálláshely-szolgáltató nevében eljáró személy esetén a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, vagyis olyan szerződés teljesítése, amelyben a szálláshely-szolgáltató nevében eljáró személy, mint Érintett az egyik fél és a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.
A szálláshelyhez tartozó további felhasználók esetén az Érintettek önkéntes hozzájárulása. (GDPR 6. cikk, (1) bekezdés a) pont).
A szálláshely-szolgáltató felhasználói által rögzített, vendégekkel kapcsolatos személyes adatok tekintetében a Társaság Adatfeldolgozóként jár el.
A szakmai kapcsolattartás részeként küldött üzeneteket és a kapott válaszokat az Adatkezelő jogos érdeke alapján kezeljük.
Az Ön által megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő és az Adatfeldolgozók közvetlen irányítása alatt álló, arra jogosult munkatársai férhetnek hozzá munkaköri feladataik ellátása érdekében, akik az adatokat az Adatkezelőnél és az Adatfeldolgozóknál mindenkor hatályos jogszabályi feltételeknek, valamint belső szabályoknak és eljárásrendnek megfelelően, bizalmasan kezelik. A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. §-a alapján a szálláshely-szolgáltatók a 4. 7) pontban szereplő személyes adatokat kötelesek továbbítani a tárhelyszolgáltató felé.
Az Önt Felhasználóként megillető jogok az adatkezeléssel kapcsolatban a következők:
Ön jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál, ha megítélése szerint a személyes adatok kezelése megsérti az adatvédelmi jogszabályokat.
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Telefax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A Társaság kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi arra az Adatfeldolgozóit, hogy ők is tegyenek eleget az adatbiztonsági követelményeknek.
Az Adatkezelő gondoskodik arról, hogy a kezelt adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. Az Adatkezelő megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az adatok véletlenül se sérüljenek, illetve semmisüljenek meg. A fenti kötelezettségvállalást az Adatkezelő az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalóik, illetve az Adatkezelő megbízásából eljáró Adatfeldolgozó(k) részére is előírja.
A Társaság az informatikai adatok és a honlap technikai környezetének megfelelő adatmentéséről gondoskodik, amit az egyes adatok megőrzési ideje alapján szükséges paraméterekkel működtet, ezáltal az adatok megőrzési időn belüli rendelkezésre állását garantálja, a megőrzési idő lejártával pedig véglegesen megsemmisíti azokat.
Az informatikai rendszer és az adatokat tároló környezet integritását és működőképességét fejlett monitoring technikákkal ellenőrzi, a szükséges kapacitásokat folyamatosan biztosítja. Az informatikai környezetében történt eseményeket komplex naplózási funkciók alkalmazásával rögzíti, ezzel is biztosítja az esetleges incidensek későbbi felderíthetőségét és jogi erejű bizonyíthatóságát.
Folyamatosan magas sávszélességet biztosító, redundáns hálózati környezetet alkalmaz a honlapok kiszolgálására, amely a fellépő terheléseket biztonságosan elosztja az erőforrások között. A Társaság a rendszerei katasztrófatűrő képességét tervezetten biztosítja, az üzletmenet folytonosságról és ezáltal felhasználói folyamatos kiszolgálásáról szervezeti és technikai eszközökkel is magas szinten gondoskodik.
Kiemelt prioritással gondoskodik az informatikai rendszerei sértetlenségét is biztosító biztonsági javítások, gyártói frissítések kontrollált telepítéséről, ezzel megelőzve, elkerülve és kezelve a sérülékenységek kihasználásával történő hozzáférési vagy károkozási kísérleteket. Az informatikai környezetet rendszeresen biztonsági teszteléssel vizsgálja, a talált hibákat vagy gyenge pontokat kijavítja, az informatikai rendszer biztonsági megerősítését folyamatos feladatnak tekinti.
Munkatársai számára a titoktartást is magába foglaló magas biztonsági elvárásokat fogalmaz meg, amelyek teljesülését rendszeres képzésekkel is biztosítja, belső működése kapcsán pedig törekszik arra, hogy tervezett és ellenőrzött folyamatokat működtessen. A működése során érzékelt, vagy hozzá bejelentett, a személyes adatokat érintő esetleges incidenseket transzparens módon, felelős és szigorú elvek mentén 72 órán belül kivizsgálja. A bekövetkezett incidenseket kezeli, és nyilvántartásba veszi.
A Társaság a szolgáltatásai és informatikai megoldásai fejlesztése során gondoskodik a beépített adatvédelem elvének teljesüléséről, az adatvédelmet már a tervezési fázisban kiemelt elvárásként kezeli.
Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan esemény, amely az Adatkezelő által kezelt, továbbított, tárolt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban a személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan vagy véletlen hozzáférését, megváltoztatását, közlését, törlését, elvesztését vagy megsemmisítését, valamint véletlen megsemmisülését és sérülését eredményezi. Az adatvédelemért felelős személy a jelzett vagy észlelt adatvédelmi incidenst haladéktalanul megvizsgálja, majd az adatvédelmi incidens tudomására jutását követő 24 órán belül javaslatot tesz az adatvédelmi incidens elhárításához és kezeléséhez.
Az Adatkezelő szavatolja, hogy az adatkezelés mindenben a hatályos jogszabályi rendelkezések megtartásával történik.
Jelen Tájékoztató 2021. július 9-től hatályos.