VENDÉGEM ATTRAKCIÓ SZOFTVER
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Szolgáltató
neve: Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.
székhelye: 1027 Budapest, Kacsa u. 15-23.
cégjegyzékszáma: 01-10-041364
adószáma: 10356113-4-41
elérhetőségei:
szolgáltatással kapcsolatos e-mail cím: turisztika@1818.hu
szolgáltatás honlapjának címe: https://attrakcio.vendegem.hu
szolgáltató honlapjának címe: www.mtu.gov.hu
jelen Általános Szerződési Feltételek elérhetősége: https://info.vendegem.hu/attrakcio/aszf
a továbbiakban: Szolgáltató.
1. Fogalommeghatározások
1.1. VENDÉGEM ATTRAKCIÓ Szoftver (továbbiakban: Szoftver): a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény (továbbiakban: Turizmus tv.) 9/G. § (4) bekezdésében rögzített jegykezelő szoftver, amelynek használatát a Szolgáltató térítésmentesen biztosítja a turisztikai attrakció üzemeltetője részére. A Szoftver alkalmas arra, hogy a turisztikai attrakció üzemeltetője a Turizmus tv. 9/B. § (1) bekezdésben meghatározott adatokat a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (továbbiakban: NTAK) részére továbbítsa.
1.2. Az NTAK a Szolgáltató által működtetett, a turisztikai ágazat egészét lefedő, országos, statisztikai adatgyűjtő platform, amelybe a szálláshely-szolgáltatók, a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók is beküldik anonim forgalmi adataikat.
1.3. Igénybe vevő: a turisztikai attrakció üzemeltetőjének törvényes vagy meghatalmazott képviselője, aki a Szolgáltató által térítésmentesen biztosított Szoftvert használja jegykezelő szoftverként, valamint az NTAK-adatszolgáltatásra.
2. A szolgáltatás leírása
2.1. A Szoftver felhasználását a Szolgáltató fokozott biztonságú szerveren, felhő alapú technológiával (vékony kliensen keresztüli) szolgáltatás eléréssel, az Igénybe vevő számára egyedileg beállított virtuális felhasználói felületen, frissítéssel, karbantartással és a felhasználáshoz szükséges telefonos és online támogatással, internetkapcsolaton keresztül történő eléréssel biztosítja a jelen Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban: ÁSZF) foglaltak szerint. Szolgáltató a terméktámogatáson kívül nem köteles módosításokat végrehajtani a Szoftverben.
2.2. A Szoftver tartozéka a felhasználói kézikönyv, amely digitális formában a https://info.vendegem.hu/attrakcio/segedletek oldalon érhető el.
2.3. A Szoftverben a turisztikai attrakció üzemeltetőjének törvényes vagy meghatalmazással rendelkező képviselője a turisztikai attrakció üzemeltetőjének nevében eljáró személynek minősül, és a Szoftverben az ehhez kapcsolódó funkciók használatára jogosult. A Szoftverhez a turisztikai attrakció üzemeltetőjének törvényes vagy meghatalmazással rendelkező képviselőjének jóváhagyásával, önkéntes regisztrációt követően csatlakozók a kapott szerepkörhöz kapcsolódó funkciók használatára jogosultak.
3. A szerződés létrejötte, a felhasználás feltételei
3.1. Igénybe vevő az NTAK-ban a turisztikai attrakció regisztrációja során a https://ntak.hu honlapon igényli az adott turisztikai attrakcióra vonatkozóan a Szoftverhez történő hozzáférést. A hozzáférés igénylése a Szolgáltató ajánlatának elfogadására és egyben a szerződés megkötésére irányuló jognyilatkozatnak minősül. Az ajánlat elfogadásával a szolgáltatás használatára irányuló szerződés Szolgáltató és Igénybe vevő között elektronikus úton jön létre. A szerződés jelen ÁSZF-ből és a Szoftver igényléséről kiadott Igazolásból áll.
3.2. Az NTAK-ban a turisztikai attrakció regisztrációjának befejezését követően az Igazolást a Szoftver automatikusan elküldi az Igénybe vevő részére e-mailben, pdf formátumban.
3.3. A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
3.4. Szolgáltató nem rögzíti a szerződést, így az utólag nem megtekinthető, nem hozzáférhető.
3.5. A szerződés nyelve magyar.
3.6. Az NTAK-regisztrációt követően Igénybe vevő a Szoftverhez a https://attrakcio.vendegem.hu oldalon keresztül fér hozzá.
3.7. Szolgáltató a Szoftverhez nem kizárólagos, nem átruházható, a szerződés időtartamára korlátozott használati jogot ad Igénybe vevőnek. A Szoftverrel kapcsolatos valamennyi jogot Szolgáltató fenntartja. Tilos a Szoftver mindennemű jogosulatlan használata. Igénybe vevő nem jogosult a Szoftvert másolni, bérbe vagy kölcsön adni, megváltoztatni vagy máshogy átalakítani.
3.8. A Szoftver használatát Szolgáltató a Turizmus tv. 9/G. § (4) bekezdése alapján térítésmentesen biztosítja Igénybe vevő részére.
4. A szerződés időtartama
A szerződés határozatlan időtartamú.
5. A szerződés módosítása
Szolgáltató jogszabályváltozás, a szolgáltatás körülményeiben bekövetkezett lényeges változás, a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges feltételek, valamint új szolgáltatás bevezetése esetén jogosult a szerződés egyoldalú módosítására. Az esetleges módosításokról Szolgáltató azok hatálybalépése előtt 10 nappal, elektronikus úton értesíti Igénybe vevőt. Amennyiben Igénybe vevő a módosításokat nem fogadja el, jogosult a szerződést felmondani.
6. A szerződés megszűnése, megszüntetése
6.1. Igénybe vevő jogosult jelen szerződést felmondani. Ehhez az NTAK-ban, a https://ntak.hu honlapon, az adott turisztikai attrakció által választott jegykezelő szoftverek közül törölni kell a VENDÉGEM ATTRAKCIÓ szoftvert.
6.2. Jelen szerződés azonnali hatállyal megszűnik, amennyiben Igénybe vevő nem felel meg jelen ÁSZF 1.3 pontjában foglalt jogosultsági kritériumnak.
6.3. Szolgáltató jogosult jelen szerződés felmondására, amennyiben a turisztikai attrakció üzemeltetője a tevékenység gyakorlására nem jogosult, vagy a turisztikai attrakció üzemeltetője megszűnt, vagy az adatszolgáltatásra kötelezett turisztikai attrakcióhoz kapcsolódó tevékenységét megszüntették.
7. Felelősség és kártérítés
7.1. Igénybe vevő köteles a felhasználónevét és jelszavát, amelyeket a Szoftverben használ, titokban tartani. Igénybe vevő köteles jelszavát azonnal megváltoztatni, ha úgy gondolja, hogy ahhoz egy harmadik fél hozzáférhetett.
7.2. Igénybe vevő felel a Szoftver használatához szükséges előfeltételek megteremtéséért, így a megfelelő hardvereszközök biztosításáért, a telekommunikációs kapcsolatért Igénybe vevő és Szolgáltató szervere között. A Szoftver kizárólag online, működő internetkapcsolattal használható.
7.3. Szolgáltató fenntartja a lehetőségét annak, hogy a Szoftverben hibák merülhetnek fel. Szolgáltató az esetlegesen felmerülő hibák kezelésére ügyfélszolgálatot működtet jelen ÁSZF 8. pontja szerint. A biztonságos üzemelés érdekében fontos, hogy a Szoftver használatának kezdete előtt, és a használat során Igénybe vevő valamennyi utasítást betartson, szükség esetén Szolgáltató javaslatát kikérje.
7.4. Szolgáltató az előre tervezett, üzemszerű leállásokról Igénybe vevő részére 24 órával a leállás kezdetét megelőzően elektronikus felületén tájékoztatást ad. Szolgáltató körültekintő eljárása ellenére is olykor előfordulhat váratlan üzemszünet, vagy javítás miatti leállás. Ez esetben Szolgáltató törekszik a felmerült hibák mihamarabbi javítására, az üzemszünet mielőbbi elhárítására. Az üzemszünetből eredő kárért, a szolgáltatás átmeneti elérhetetlenné válásáért Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
7.5. Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért (például, de nem kizárólagosan felsorolva, így egyéb lehetőséget sem kizárva: adatvesztés, üzleti haszon elmaradása, üzleti tevékenység félbeszakadása, egyéb anyagi veszteségek), amely a szolgáltatás használatából vagy esetleges gátolt működéséből ered, továbbá a vis maior eseményből eredő károkért, ide nem értve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:526. §-ában foglaltakat.
7.6. A Szoftverben a turisztikai attrakció szolgáltatásait igénybe vevő, azokra jegyet vásárlók személyes adatai nem rögzíthetők, kizárólag a Szoftver használatár jogosultak bizonyos meghatározott személyes adata rögzíthető.
7.7. Igénybe vevő, mint adatkezelő felelőssége és feladata a szoftverfelhasználók, mint érintettek személyes adatainak kezelésére vonatkozó jogszabályi kötelezettségek betartása, és részükre az adatkezeléshez szükséges írásbeli tájékoztatás megadása. A Szoftver a Turizmus tv. 9/B. § (1) bekezdés szerinti statisztikai adatokat továbbítja az NTAK felé. Más, az Igénybe vevő számára előírt egyéb adatszolgáltatás teljesítésére nem alkalmas.
7.8. A Szoftver a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. nagy biztonságú budapesti adatközpontjában működik. Szolgáltató a Szoftver technikai működéséért és üzemeltetéséért felel. Szolgáltató a Szoftverben regisztrált szoftverfelhasználók személyes adatai tekintetében kizárólag adatfeldolgozónak minősül, a szoftverfelhasználók személyes adatait marketing és egyéb saját célra nem használja fel, azokat harmadik fél számára nem adja át.
8. Ügyfélszolgálat, panaszkezelés
Szolgáltató a szoftverfelhasználás támogatása érdekében az igénybe vevők számára ügyfélszolgálatot működtet. Igénybe vevő a Szoftverrel kapcsolatos észrevételeit, panaszait is az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken terjesztheti elő:
E-mail: turisztika@1818.hu
Telefon: 06-1-550-1855
9. Jelen ÁSZF alkalmazása
9.1. Igénybe vevő a jelen ÁSZF elfogadásával megerősíti, hogy ezen szerződési feltételekről kifejezett tájékoztatásban részesült, és ezeket elfogadja.
9.2. Igénybe vevő által alkalmazott egyéb általános szerződési feltételek nem képezik a felek között létrejött jelen szerződés részét, kivéve, ha a felek írásban kifejezetten ettől eltérően állapodtak meg.
9.3. A Szolgáltató ÁSZF-jeinek már nem hatályos változatait 5 (öt) évre visszamenőleg elektronikusan megőrzi, megjelölve, hogy azok milyen időszakban voltak hatályban, továbbá ügyfélszolgálatán és a Szoftver internetes tájékoztató honlapján ezeket legalább 24 hónapra visszamenőleg hozzáférhetővé teszi.
10. Jelen ÁSZF tárgyi hatálya a VENDÉGEM ATTRAKCIÓ Szoftverre terjed ki.
11. Jelen ÁSZF hatálybalépésének napja: 2023. április 18.
Melléklet:
1. melléklet: VENDÉGEM ATTRAKCIÓ Szoftver Adatkezelési Tájékoztató